Friday

Get a room! In Marseille.(2)


 The second place I would send you to, if you were looking for a (especially "interior designed") place to stay in Marseille is Casa Honoré.
As they say on their website: 
In full heart of Marseille with two steps of the "Vieux Port" ... Old printing works transfomred into a mini-hotel of 4 rooms by Annick Lestrohan of the Honoré brand. 

Le deuxième endroit où je vous enverrai si vous cherchiez un lieu (spécialement décoré "intérieurement ") où loger à Marseille, est le Casa Honoré.  
Comme ils le disent si bien sur le site Internet: 
En plein coeur de Marseille, à deux pas du Vieux Port ... Ancienne imprimerie transformée en mini-hôtel de 4 chambres par Annick Lestrohan, créatrice de la marque Honoré.



























I guess I'm impressed with these places because I feel strongly about how the interior of a guesthouse or hotel is designed. I find that when you're away from your own personal stuff, you should still find a little happiness in your home-away-from-home.

So you'll come to Marseille, one day?

Je croix que je suis enchantée par ces endroits car je suis très sensible à la décoration intérieur de chambres d'hôtes et hôtels. Je trouve que quand on est loin de chez soi, on devrait quand même trouver un peu de bonheur dans son maison-loin-de-la-maison.

Donc vous allez venir à Marseille, un jour?



photos via Artravel, Planet Deco, Love-spots & Elleadore
website: Casa Honoré

1 comment:

Hege Morris said...

I love those windows!
hx